Hvorfor Innovation og Produktudvikling?

At skabe nye forretningsmæssigt rentable, teknologisk mulige og menneskeligt attraktive løsninger er kernen i innovationsaktiviteterne.

I Howbiz har vi stor erfaring med at arbejde med alle dele af udviklingsprocessen. Således skaber og designer vi rammerne, der sætter kompetente medarbejdere i stand til at levere det produkt eller den service som fremadrettet vil skabe værdi for kunden.

Howbiz kan tilbyde såvel organisations- og innovationsproces design som konkrete workshops og facilitering. Således kan vi varetage processen fra før idegenerering over prioritering og udvælgelse til eksekvering og udrulning.
Vi tilbyder således konkrete værktøjer, som kan hjælpe den enkelte organisation med deres konkrete udfordringer, men også videns overførelse og kompetenceopbygningen gennem uddannelse og træning.

Gennem vores forskningsmæssige samarbejder har vi kendskab til de mange nye perspektiver og trends, som verdens førende virksomheder anvender.

Ring eller skriv til en af vores eksperter, og hør hvordan du kan få succes med Innovation og Produktudvikling

Lad os sammen skabe resultater

  • Udvikling af en effektiv innovationsstrategi
  • Udvikling af innovationsmodel
  • Implementering af Lean produktudvikling
  • Få udviklet en innovationskultur der er bræget af:
    • Høj kreativitet og originalitet
    • Effektiv eksekvering
    • Tværorganisatorisk samarbejde
    • Succesfuld lancering

Innovation og Produktudvikling

At være innovativ er en livsgivende kompetence for organisationer hvis de ønsker at være en central spiller indenfor deres felt. Innovationsbegrebet er blevet meget populært i nye tid men faktisk har det en lang historie.

Vi skal hele tiden tænke innovativt og skabe nye produkter og ydelser som kunderne efterspørg.

Økonomen Joseph A Schumpeter betagten af mange som faderen til “innovation” begrebet (The Theory of Economic Development, 1934, Harvard University Press, Boston). Innovation var i hans første udlægning knyttet til entreprenørens fornyelse. Det kunne være et produkt, en teknologi, en organisation. Han definerede innovation som nye kombinationer af eksisterende ressourcer. Det afgørende var, at innovationen ændrede spillereglerne for konkurrencen, derved forårsagede en (nødvendig) ødelæggelse af det gamle og skabte mer-profit i en periode indtil konkurrencefordelen svandt ind.”

En mere simpel udgave af begrebet innovation giver Michael Porter:

Innovation = Opfindelse + Kommercialiseringen

For at tale om at vi er innovative er det som sagt ikke nok kun at finde nye gode idéer men de skal også udnyttes på markedet.
At få skabt et effektiv innovativproces er en utrolig svær opgave men et must og som Chesbrough beskriver i bogen Open innovation:

Most innovations fail. And companies that don’t innovate die.’ – Chesbrough (2005) ’Open Innovation’

I Howbiz har vi gode erfaringer med at fremme den innovative proces lige fra idégenerering til lancering af nye produkt eller serviceydelse. Howbiz vil være din ideelle samarbejdspartner, hvis I har et behov for at styrke jeres innovationsevne. Vi kan tilbyde hjælp til de alle faserne igennem innovationsprocessen.


Værktøjer

Få mere at vide om Innovation og Produktudvikling

Vi har en bred erfaring indenfor strategiudarbejdelse, og vil hellere end gerne hjælpe dig med at besvare de spørgsmål, som du sidder tilbage med. Udfyld nedenstående kontaktformular, og så skal vi svare dig hurtigst muligt.

* skal udfyldes.

Jacob Steendahl Nielsen

Management konsulent

Se profil

jacob@howbiz.dk

tlf. 31 10 90 00