Project Description

Hvad er Effektiv kommunikation


Effektiv kommunikation er en af de vigtigste arbejdsmæssige færdigheder, da begrænset eller forkert kommunikation kan føre til misforståelser. I langt de fleste organisationer sker der store ressourcespild pga. misforståelser i kommunikationen. Det kan eksempelvis være i situationer, hvor en arbejdsopgave skal laves om fordi opgaven ikke er blevet ordenligt kommunikeret eller ved måske misses der et aftalt møde pga. dårlig kommunikation. Det handler derfor om, ved brug af de rigtige kommunikationsmetoder, at få det rigtige budskab frem både internt og eksternt i organisationen.


Hvilke resultater opnår vi typisk ved at anvende Effektiv kommunikation


Effektiv og målrettet kommunikation i en organisation er en afgørende færdighed for, at kunne skabe resultater og samtidig danne en fælles forståelse med øget tillid og respekt blandt medarbejderne. Erfaring viser, at målrettet kommunikation betyder at flere arbejdsopgaver bliver udført mere effektivt. Derudover skaber den effektive kommunikation styrkede egenskaber inden for samarbejde og konflikthåndtering samt en større forståelse for andre mennesker, der i sidste ende kan bruges til at skabe bedre resultater.